Sprawdź nas:

ARCHIWUM

ZARZEWIE III Zimowa Szkoła

  1. pl
  2. en

III Zimowa Szkoła Studia Kokyu to siedem dni intensywnego treningu fizycznego i głosowego skoncentrowanego na odnalezieniu/zbudowaniu obecności aktora-performera w zespole, rozbudzeniu wewnętrznej energii i kreatywnej wyobraźni w pracy z ruchem, głosem, słowem i pieśnią. Szkoła zimowa wiąże się z intensywnym wysiłkiem fizycznym i wokalnym, ale jej charakter jest otwarty - uczestnicy o każdym poziomie zaawansowania odnajdą się w naszej praktyce.

Prowadzący, Joanna Kurzyńska, Marie Walker i Przemysław Błaszczak przy asyście Marty Horyzy, są doświadczonymi performerami i pedagogami teatru, liderami Studia Kokyu, którzy nieustannie pogłębiają swoją praktykę i prowadzą poszukiwania. Poprowadzą oni uczestników warsztatów przez tę głęboką, indywidualną podróż artystyczną do tlącego się zarzewia, czyli miejsca, w którym coś się zaczyna tlić. Miejsca, w którym jestem dziś, ja, mój oddech, moje ciało, mój głos. By z zarzewia mógł powstać ogień, który ogrzeje dom, potrzebne są uwaga, troska, dbałość, koncentracja i wysiłek. I czas. Zarzewie może być okazją do podjęcia próby zatroszczenia się o ten początek, centrum. Powód rozpoczęcia ruchu, wzięcia oddechu, wydania z siebie dźwięku.

Elementy pracy:
 
  • trening Kokyu – trening pozwalający skoncentrować się na ruchu i oddechu w ich jedności, służący budowaniu koncentracji oraz wzmocnieniu ciała i przygotowaniu do pracy z głosem;
  • stado – bieg na kontakt – służy budowaniu grupy, podstawowy poziom tej praktyki nazywa się strojenie; budzi globalne słuchanie całego ciała, wymaga uważności i bycia w obecnym momencie;
  • trening partnerski – praca zarówno nad elementami akrobatycznymi w partnerowaniu, jak i nad budowaniem subtelnych relacji związanych z podążaniem/prowadzeniem, komunikacją przez dotyk oraz innymi fizycznymi kanałami komunikacji;
  • elementy aikido – japońskiej sztuki walki, opierającej się na idei wykorzystania i przekierowania energii, jaką otrzymuje się od atakującego. Praca zarówno z elementami treningu fizycznego, jak z bronią: bokkenem i jō – japońskim drewnianym mieczem i kijem;
  • Voice In Progress – autorski program badawczy łączący w sobie techniki uwalniania głosu przez intensywną pracę z oddechem, świadomością ciała i wyobraźnią (praca oparta na elementach metod Kristin Linklater, Emmy Bonnici, nauczycieli Roy Hart Theatre); umiejętność śpiewania ani wcześniejszy trening głosowy nie są wymagane;
  • Oddech – głos – śpiew – elementy w procesie odnowienia właściwych nawyków w pojmowaniu swojego głosu jako narzędzia komunikacji, jego funkcjonowania i możliwości w życiu codziennym oraz na scenie;
  • rezonatory/wibracje – wprowadzenie głosu w przestrzenie rezonacyjne ciała, rozwibrowanie ich w brzmieniu indywidualnym i we współbrzmieniu;
  • Harmonia Wspólnego Śpiewu – praktyka spotkania się w wielogłosowej pieśni jako otwarcie kanału indywidualnej ekspresji dla improwizacji oraz doświadczenia zespołowego przeżywania spędzanego czasu we współbrzmieniu, wspólnym opowiadaniu historii, znikaniu w jedności harmonicznej;
  • improwizacja i tworzenie struktur głosowo-ruchowych, mogących posłużyć jako materiał do pracy scenicznej.

Trening fizyczny ma na celu obudzić świadomość potencjału ruchowego uczestników oraz wewnętrznego widzenia i słyszenia siebie/partnera/zespołu. Trening głosowy i praca z pieśniami posłużą jako narzędzia komunikacji w codziennym życiu i na scenie.

Warsztaty adresowane są do wszystkich zainteresowanych ruchem, śpiewem, tańcem, sztuką aktorską i działaniami parateatralnymi. Otwarty charakter grupy nie wymaga wcześniejszego doświadczenia ani zaawansowania w treningu aktorskim. Jednocześnie zawodowcy będą mieli szansę pogłębić swoje narzędzia aktorskie uczestnicząc w tym warsztacie.

 

 

HARMONOGRAM

 

Pn.–sob. 7.03–13.03.2022 

10.00–14.00, 16.00–20.00

10.00–14.00 sesja pracy

14.00–16.00 przerwa obiadowa

16.00–20.00 sesja pracy

 

Ćwiczenia odbywają się głównie boso, w wygodnych strojach treningowych (długie spodnie, bez guzików, pasków i zamków).

 

 

KOSZT I ZAPISY

1500 PLN (po potwierdzeniu zgłoszenia i wpłacie zaliczki do 10 stycznia 2022)

1800 PLN (po 10 stycznia 2022)

Wypełnioną kartę zgłoszenia prosimy nadsyłać do 11 lutego 2022 na adres p.blaszczak@grotowski-institute.pl. Liczba miejsc jest ograniczona.

 

NASZE POPRZEDNIE SZKOŁY

PROWADZĄCY

Joanna Kurzyńska jest wrocławianką, absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie skrzypiec. Pracuje jako aktorka, piosenkarka, multiinstrumentalistka, kompozytorka i pedagożka.

 

Przemysław Błaszczak studiował filozofię na Uniwersytecie Wrocławskim. Aktor, reżyser, pedagog, od 1995 roku związany z Instytutem Grotowskiego (do 2007 Ośrodkiem Grotowskiego).

 

 Więcej   

 Więcej   

Marie Walker jest brytyjską aktorką, absolwentką Rose Bruford College w Londynie. Współpracuje ze Studiem Kokyu od września 2019

 

 Więcej   

Movie by AQQ.MEDIA

7.03 - 13.03.2022 - - Studio Na Grobli, Wrocław

Movie by AQQ.MEDIA

  1. pl
  2. en
  1. pl
  2. en

ZARZEWIE. III Zimowa Szkoła