Fundacja Zarzewie © Wszelkie prawa zastrzeżone.

Zarzewie. IV Zimowa Szkoła Studia Kokyu

Warsztaty prowadzone przez Joannę Kurzyńską, Marie Walker, Martę Horyzę i Przemysława Błaszczaka

„Zarzewie. IV Zimowa Szkoła Studia Kokyu” to siedem dni intensywnego treningu fizycznego i głosowego skoncentrowanego na odnalezieniu/zbudowaniu obecności aktora-performera w zespole, rozbudzeniu wewnętrznej energii i kreatywnej wyobraźni w pracy z ruchem, głosem, słowem i pieśnią. Szkoła będzie miała charakter intensywnej pracy fizycznej i wokalnej.

Prowadzący: Joanna Kurzyńska, Marie Walker, Marta Horyza i Przemysław Błaszczak są doświadczonymi performerami i pedagogami teatru, liderami Studia Kokyu, którzy nieustannie pogłębiają swoją praktykę i prowadzą poszukiwania.

Poprowadzą oni uczestników warsztatów przez głęboką, indywidualną podróż artystyczną do tlącego się zarzewia, czyli miejsca, w którym coś się zaczyna tlić. Miejsca, w którym jestem dziś, ja, mój oddech, moje ciało, mój głos. By z zarzewia mógł powstać ogień, który ogrzeje dom, potrzebne są uwaga, troska, dbałość, koncentracja i wysiłek. I czas. „Zarzewie” może być okazją do podjęcia próby zatroszczenia się o ten początek, centrum. Powód rozpoczęcia ruchu, wzięcia oddechu, wydania z siebie dźwięku.

Elementy pracy:

  • trening Kokyu– trening pozwalający skoncentrować się na ruchu i oddechu w ich jedności, służący budowaniu koncentracji oraz wzmocnieniu ciała i przygotowaniu do pracy z głosem;
  • stado – bieg na kontakt – służy budowaniu grupy, podstawowy poziom tej praktyki nazywa się strojenie; budzi globalne słuchanie całego ciała, wymaga uważności i bycia w obecnym momencie;
  • trening partnerski – praca zarówno nad elementami akrobatycznymi w partnerowaniu, jak i nad budowaniem subtelnych relacji związanych z podążaniem/prowadzeniem, komunikacją przez dotyk oraz innymi fizycznymi kanałami komunikacji;
  • elementy aikido – japońskiej sztuki walki, opierającej się na idei wykorzystania i przekierowania energii, jaką otrzymuje się od atakującego. Praca zarówno z elementami treningu fizycznego, jak z bronią: bokkenemi – japońskim drewnianym mieczem i kijem;
  • oddech – głos – śpiew – elementy w procesie odnowienia właściwych nawyków w pojmowaniu swojego głosu jako narzędzia komunikacji, jego funkcjonowania i możliwości w życiu codziennym oraz na scenie (elementy inspirowane metodą pracy Kristin Linklater „Uwolnij swój głos”); umiejętność śpiewania nie jest wymagana;
  • rezonatory/wibracje – wprowadzenie głosu w przestrzenie rezonacyjne ciała, rozwibrowanie ich w brzmieniu indywidualnym i we współbrzmieniu;
  • Harmonia Wspólnego Śpiewu – praktyka spotkania się w wielogłosowej pieśni jako otwarcie kanału indywidualnej ekspresji dla improwizacji oraz doświadczenia zespołowego przeżywania spędzanego czasu we współbrzmieniu, wspólnym opowiadaniu historii, znikaniu w jedności harmonicznej;
  • improwizacja i tworzenie struktur głosowo-ruchowych, mogących posłużyć jako materiał do pracy scenicznej.

 

Trening fizyczny ma na celu obudzić świadomość potencjału ruchowego uczestników oraz wewnętrznego widzenia i słyszenia siebie/partnera/zespołu. Trening głosowy i praca z pieśniami posłużą jako narzędzia komunikacji w codziennym życiu i na scenie.

Warsztaty adresowane są do wszystkich zainteresowanych ruchem, śpiewem, tańcem, sztuką aktorską i działaniami parateatralnymi. Otwarty charakter grupy nie wymaga wcześniejszego doświadczenia ani zaawansowania w treningu aktorskim. Zawodowcy będą mieli szansę pogłębić swoje narzędzia aktorskie.

Koszt i zapisy:

1650 PLN (po potwierdzeniu zgłoszenia i wpłacie bezzwrotnej zaliczki w wysokości 700 PLN do 10 stycznia 2023)
1950 PLN (po potwierdzeniu zgłoszenia i wpłacie bezzwrotnej zaliczki w wysokości 700 PLN po 10 stycznia 2023)

Wypełnioną kartę zgłoszenia prosimy przesyłać do 10 marca 2023 na adres p.blaszczak@grotowski-institute.pl. Liczba miejsc jest ograniczona.

pon.–niedz. 13–19.03.2023
Instytut Grotowskiego, Studio Na Grobli

W językach polskim i angielskim

Zapisy do 10 marca 2023

Prowadzący: